22. august 2015

En lille opskrift


Jeg vil gerne lige dele opskriften på de bedste brunch pandekager! (efter min mening)
De er lette at lave og man kan selv tilføje fx frugt til dem og de bliver noget helt andet!


Opskriften er i cups, men jeg har prøvet at regne det om til dl :)

2,5 dl mel
1 teske bagepulver
2 spiseskeer sukker
2 dl kærnemælk
1 spiseske smeltet smør
1 stort æg
og en knivspids salt.

Alle ingredienserne skal bare røres sammen indtil der ikke er flere klumper i dejen og derefter skal de bages. Jeg tager ca 2 spiseskeer dej til hver pandekage og får omkring 8-10 pandekager ud af det.
Som jeg skrev kan man tilføje alt muligt til dem og de er stadig super lækre, så som blåbær eller chokolade stykker.
Nu tænker i sikkert "Skal jeg virkelig gå ned i netto(eller what ever) og købe en hel liter kærnemælk bare for at bruge 2 dl af den?" Og nej det behøver du ikke! Hvis kærnemælk ikke er noget du har derhjemme kan du lave en erstatning med helt almindelig mælk. Jeg bruger ca 2 dl skummemælk og tilføjer så 2 spiseskeer citronsaft eller eddike og lader det stå i et par minutter inden jeg blander det i dejen. Mælken vil begynde at klumpe lidt men man kan hverken smage eddiken eller citronsaften.

Jeg synes de er super lette at lave og fordi det er så lille en portion passer antallet perfekt til 2 mennesker :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar